KALENDÁŘ AKCÍ: Víkendový geolov série "VLEČKA NA ORLÍK".

12.06.2011 03:17

Vážené kačerstvo,

v termínu od pátku 24.6. do neděle 26.6.2011 plánujeme odlovit všech 84 keší ze série "VLEČKA NA ORLÍK".

!!!! Budeme rádi pokud se k nám přidají kačeři a kačerky všech národností a  věkových skupin... :-) !!!!

Předběžný plán:

Ubytování v kempu Popelíky: jdem.cz/p4wc2   Pravděpodobný příjezd kolem 20hod.

Odjezd z Hodonína v pátek v 17hod.... ostatní se k nám můžou připojit během cesty a nebo se sejdeme přímo v kempu.

V sobotu ráno vyrazíme na kešky a po návratu pěkně zapaříme... :-D

A v neděli po vystřízlivění ještě odlovíme nějaké místní kešky a potom hurááá domů.

!!! Pro více info pište na email: pospecom@geocaching.cz a nebo na mobil: +420 724320911 !!!

 

A ještě něco málo povídání o kešce "VLEČKA NA ORLÍK"

Stránka na GC.com: jdem.cz/p5sz7

Převzato z listingu:

Tato serie 84 cache, vas zve na prochazku po starem telese zeleznicni vlecky na Orlik.
Vlecka vznikla v letech 1956 az 1957, a prepravoval se po ni material na stavbu Orlicke prehrady. Snesena byla na jare roku 1997.

 

O jeji historii pojednavaji dva clanky, zverejnene v letech 1994 a 1997 v casopise Zeleznice. Prvnim je clanek Zapomenuta vlecka od autoru Jana Ptáka a Milana Šrámka, druhym je clanek O vlecce na Orlik od autora Daniela Pavlícka.


Dovolime si prevzit z techto clanku par udaju o teto vlecce.
Jak jiz bylo receno, s vystavbou Orlicke prehrady v roce 1954, vyvstala nutnost dovazet na staveniste ohromne mnozstvi materialu. Zprvu se material dopravoval po zeleznici do stanice Milin, kde bylo vybudovano prekladiste. Nakladnimi automobily se pak vozil na stavbu. Tato varianta vsak byla jednak zdlouhava a neekonomicka, a jednak by nebylo mozno behem stavby prehrady v danem case prepravit pozadovane mnozstvi materialu.
Proto se v roce 1956 zacalo s budovanim 16km dlouhe zeleznicni vlecky. Provoz byl zahajen v roce 1958. V letech 1958 az 1962 bylo prepraveno celkem 4857 vlaku o celkové hmotnosti 2 150 000 tun. Hlavnimi prepravovanymi materialy byly sterkopisky (1,2 mil. kubickych metru) a cement (200 tis. tun).
Po dostavbe prehrady ztratila vlecka svuj vyznam. V letech 1967 az 1990 ji jeste vyuzivala armada pro svuj sklad na Lavickach.
Pocatkem roku 1997 byl kolejovy svrsek snesen, a nasep postupne zarusta naletovym porostem.

Je na vas, jakou formu odlovu zvolite. Nejlepsi je samozrejme si vlecku, s jejimi vyhledy do malebne krajiny projit pesky.
Da se s trochou "obtizi" projet i na terennim kole. Pocitejte, ze povrch v nekterych mistech po vytrhani prazcu neni rovny, a muzete dostat "morskou nemoc". :-)
Na nekterych mistech se budete prodirat nalety, nekde muzete i brodit ve vode. Proste, budete v prirode.... :-)

 

Už se na vás těšíme....

POSPECOM, NESYTY, ANABREK, SLUNICKO.CZ, PISTABOX a další...

—————

Zpět